Nee Nee Sticker

Tegenwoordig kunnen we via internet de meeste producten, diensten of aanbiedingen van vele winkels en bedrijven snel en eenvoudig opzoeken. Toch vallen er elke dag in Nederland duizenden kilo’s reclame folders en huis-aan-huis bladen door de brievenbus. De meeste reclamefolders en huis-aan-huis bladen worden amper of niet gelezen en belanden direct bij het oud papier of ze slingeren nog een tijdje door het huis voordat deze ongelezen in de papierbak terecht komen. Dit is tevens een enorme belasting voor het milieu en we zouden vele bomen kunnen besparen. Neem direct actie en plak een NEE NEE Sticker op de brievenbus.
Het lokale nieuws dat verspreid wordt via de huis-aan-huis bladen is vrijwel altijd online op te zoeken. En reclame folders zijn meestal ook online terug te vinden.

De NEE NEE Sticker aanvragen

Niet alle brievenbussen zijn hetzelfde. Daarom hebben kunt u hier verschillende soorten, afmetingen en kleuren nee nee stickers aanvragen. U kunt de nee nee sticker hieronder uitzoeken. Bij grotere bestellingen is de verzending gratis.

Wat kan ik doen tegen ongewenste reclame folders en huis-aan-huis bladen in de brievenbus?

Plak een NEE NEE sticker op uw brievenbus, dan ontvangt u geen ongeadresseerde reclame folders en huis-aan-huis bladen in de brievenbus.

Wat zijn huis-aan-huis bladen?

Een huis-aan-huisblad brengt lokaal en regionaal nieuws. Vaak bevat het een pagina met gemeentelijke mededelingen en vergunningen. Vrijwel altijd is er een journalistieke voorpagina en er staan veel advertenties in.

NEE NEE Sticker

Als u geen reclamedrukwerk wilt ontvangen, maar wel huis aan huis bladen, dan kunt u deze volgende brievenbus sticker aanvragen:

  • NEE NEE sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk en geen huis-aan-huisbladen in uw brievenbus.

Groote post verspreiders zoals PostNL bezorgen geen ongeadresseerde post op adressen met een ja/nee of nee/nee sticker.

Klacht ongeadresseerde reclame

Ontvangt u toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, ondanks een nee nee sticker op uw brievenbus? Dan kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. Zij moeten de klacht onderzoeken en binnen 4 weken beantwoorden. Handelen zij uw klacht niet op tijd of naar tevredenheid af? Dan kunt u binnen 4 weken een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code.

Geadresseerde reclame en folders stoppen

Geadresseerde reclame (‘direct mail’) staat op uw naam en wordt meestal door de postbode bij u bezorgd. Ook reclame met uw adres erop en gericht ‘aan alle bewoners’ is geadresseerde reclame. U kunt zich hiervoor gratis afmelden bij Postfilter. Bij Postfilter kunt u ook aangeven dat u reclame van bepaalde soorten bedrijven (sectoren) wel wilt blijven ontvangen. Bijvoorbeeld van loterijen of energiebedrijven.
Bedrijven waarvan u klant bent of bent geweest mogen u wel geadresseerde reclame blijven sturen. Wilt u deze reclame niet meer ontvangen, dan kunt u dit bij het bedrijf melden. Daarmee maakt u gebruik van uw ‘recht van verzet’.

Winkelwagen